محدودیت‌های گردشگری در اسپانیا

محدودیت‌های گردشگری در اسپانیا
1403/05/30

محدودیت‌های گردشگری در اسپانیا

بر اساس نظرسنجی اخیر آژانس مسافرتی «ایوانئوس» (Evaneos)، نزدیک به نیمی از مردم اسپانیا به دنبال اعمال محدودیت‌های گردشگری در این کشور هستند. این در حالی است که در بهار و تابستان ۲۰۲۴، هزاران اسپانیایی به خیابان‌ها آمدند تا به وضعیت افزایش تعداد گردشگران در مقاصد اصلی اعتراض کنند. این موضوع نگرانی‌هایی جدی را درباره تاثیرات منفی گردشگری بر زندگی روزمره مردم محلی به وجود آورده است.

با وجود اهمیت بالای گردشگری در اقتصاد اسپانیا و وابستگی بسیاری از مشاغل به این صنعت، گروه‌های محلی با شعارهایی چون «گردشگری کمتر، زندگی بهتر» (Less Tourism, More Life) اعتراض خود را به مشکلاتی که از حضور انبوه گردشگران ناشی می‌شود، اعلام کردند. آن‌ها معتقدند که گردشگری بیش از حد، هزینه‌های زندگی را افزایش داده و کیفیت زندگی ساکنان مناطق گردشگری را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. از جمله این مشکلات می‌توان به ترافیک سنگین، افزایش اجاره بها به دلیل اجاره آپارتمان‌ها به گردشگران، و بحران مسکن اشاره کرد.

پیش‌تر شهردار بارسلونا از برنامه‌های جدید برای مقابله با معضل گردشگری بیش از حد خبر داده بود. این برنامه‌ها شامل پایان اجاره کوتاه‌مدت املاک به گردشگران در پنج سال آینده و افزایش مالیات بر مسافران کشتی‌های کروز است. این اقدامات در راستای کاهش فشار بر زیرساخت‌های شهری و بهبود کیفیت زندگی ساکنان محلی انجام می‌شود.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS