رشد گردشگری ترکیه

رشد گردشگری ترکیه
1403/05/20 گردشگری

رشد گردشگری ترکیه

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد که در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، تعداد ۲۱.۶ میلیون گردشگر خارجی وارد این کشور شده‌اند، که نشان‌دهنده رشد ۱۰.۳ درصدی نسبت به بازه مشابه سال گذشته است.

مهمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول، با ارائه گزارشی از وضعیت گردشگری این کشور اعلام کرد: با احتساب شهروندان ترک مقیم خارج، تعداد کل گردشگران ورودی به ترکیه در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۲۶.۱ میلیون نفر رسید که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۹ درصد و نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹، ۲۳.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ارسوی با اشاره به تأثیر مثبت مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا بر صنعت گردشگری ترکیه اظهار داشت: یکی از اهداف کلیدی ما توزیع گردشگران در طول سال بود که به نظر می‌رسد تا حد زیادی به این هدف دست یافته‌ایم؛ به‌گونه‌ای که در برخی از ماه‌های خارج از فصل گردشگری نیز آمار ورودی‌ها بالاتر از میانگین سالانه است.

بر اساس اظهارات وزیر گردشگری ترکیه، بیشترین تعداد گردشگران خارجی در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ از کشورهای روسیه (۲.۷ میلیون نفر)، آلمان (۲.۵ میلیون نفر) و بریتانیا (۱.۸ میلیون نفر) بوده است. ارسوی همچنین پیش‌بینی کرد که با توجه به برگزاری رویداد ورزشی یورو ۲۰۲۴، تعداد گردشگران از روسیه و آلمان به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت و انتظار دارد که حدود ۷ میلیون نفر از این دو کشور به ترکیه سفر کنند، که این موضوع نشان می‌دهد ترکیه یکی از مقاصد اصلی مسافران آلمانی باقی خواهد ماند.

افزایش درآمد گردشگری ترکیه

ارسوی همچنین از افزایش درآمد گردشگری ترکیه خبر داد و اعلام کرد که در نیمه نخست سال ۲۰۲۴، درآمد گردشگری این کشور به حدود ۲۳.۷ میلیارد دلار (معادل ۷۵۸.۹۱ میلیارد لیر ترکیه) رسیده است، که رکورد جدیدی به شمار می‌رود. او با خوش‌بینی نسبت به ادامه این روند، افزود: در صورت تداوم این روند، انتظار می‌رود تا پایان سال به هدف ۶۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری دست یابیم.

وی همچنین به کاهش یک روزه میانگین مدت اقامت مهمانان در نیمه اول سال ۲۰۲۴ اشاره کرد و گفت که این مدت به ۱۰.۱ روز رسیده است، که با وجود کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۱.۱ روز)، همچنان بالاتر از هدف‌گذاری اولیه ۹.۷ روز است. همچنین، درآمد سرانه از هر شب اقامت همچنان در حال افزایش بوده و در شش ماهه نخست سال جاری به ۱۰۹ دلار رسیده است که نسبت به ۱۰۳ دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS