ویزای الکترونیکی بریتانیا

ویزای الکترونیکی بریتانیا
1403/06/25 گردشگری

ویزای الکترونیکی بریتانیا

لندن – وزارت کشور بریتانیا روز چهارشنبه ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۴ اعلام کرد که از سال ۲۰۲۵ تمامی مسافران بین‌المللی برای ورود به این کشور باید ویزای دیجیتال دریافت کنند. این تصمیم که با هدف "افزایش امنیت و به‌روز‌رسانی سیستم مهاجرت" اتخاذ شده است، شامل تمامی گردشگران، از جمله شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده، کانادا و استرالیا خواهد شد.

این ویزای جدید که با نام ETA (مجوز سفر الکترونیکی) معرفی شده است، همچنین شامل حال ایرانیان دارای تابعیت دوگانه از کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا خواهد بود. بنابراین، مسافرانی که پیش‌تر نیازی به ویزا برای سفر به بریتانیا نداشتند، از سال آینده باید ویزای الکترونیکی (eVisa) یا همان ETA را قبل از سفر خود دریافت کنند.

ETA؛ مجوز سفر دیجیتال

این سیستم جدید الکترونیکی پیش از این برای اتباع کشورهایی مانند بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی که قصد سفر به بریتانیا را داشتند، به‌کار گرفته می‌شد. فرآیند صدور ETA به طور معمول سه روز کاری زمان می‌برد.

از ژانویه ۲۰۲۵، این سیستم به تدریج برای مسافران غیراروپایی آغاز می‌شود. حتی کودکان و نوزادانی که همراه والدین خود به بریتانیا سفر می‌کنند، باید فرم تقاضای ETA را به صورت آنلاین تکمیل و مبلغ ۱۰ پوند (۱۲ یورو) بابت هزینه آن پرداخت کنند. این سیستم برای شهروندان غیراروپایی از نوامبر ۲۰۲۴ به صورت آزمایشی اجرایی خواهد شد.

اتباع اروپایی و الزامات جدید از ۲۰۲۵

مسافران کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز از مارس ۲۰۲۵ می‌توانند برای دریافت ETA اقدام کنند و از آوریل ۲۰۲۵ این مجوز برای ورود تمامی شهروندان اروپایی به بریتانیا اجباری خواهد شد.

مجوز سفر الکترونیکی (ETA) برای مدت دو سال اعتبار دارد یا تا زمانی که پاسپورت مسافر منقضی شود. این مجوز امکان سفرهای متعدد به بریتانیا را فراهم می‌کند و به مسافران اجازه می‌دهد تا به مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

چه کسانی نیازی به ETA ندارند؟

وزارت کشور بریتانیا همچنین تأکید کرده است که افرادی که دارای ویزای معتبر بریتانیا یا اقامت موقت در این کشور هستند، نیازی به دریافت مجوز سفر الکترونیکی نخواهند داشت. همچنین شهروندان بریتانیایی و ایرلندی از این الزام معاف هستند.

این تغییرات بخشی از سیاست‌های جدید بریتانیا برای مدرن‌سازی و ارتقاء امنیت مرزی این کشور است و انتظار می‌رود که از سال ۲۰۲۵ به طور کامل اجرایی شود

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS