بازگشت گردشگری به کره شمالی

بازگشت گردشگری به کره شمالی
1403/05/30

بازگشت گردشگری به کره شمالی

دو شرکت گردشگری بین‌المللی با همکاری مقامات کره شمالی اعلام کرده‌اند که این کشور منزوی از زمستان ۲۰۲۵ پس از حدود پنج سال انسداد کامل مرزهایش به دلیل همه‌گیری کرونا، بار دیگر به گردشگران خارجی اجازه ورود خواهد داد. این تصمیم نشانگر گام‌های اولیه کره شمالی برای بازگشایی تدریجی به جهان خارج است.

براساس گزارش‌ها، این دو شرکت که در شهرهای پکن و شن‌یانگ چین مستقر هستند، آگهی‌های تبلیغاتی جدیدی منتشر کرده‌اند که به گردشگران امکان سفر به مکان‌های دیدنی در کره شمالی را می‌دهد. یکی از جاذبه‌های برجسته در این تورها، بازدید از شهر کوهستانی سامجیون، زادگاه رهبر پیشین کره شمالی، کیم جونگ ایل، است.

این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که تاییدیه‌های لازم از شرکای محلی در کره شمالی برای بازدید از سامجیون را دریافت کرده‌اند و تا پایان سال ۲۰۲۴ مجوزهای لازم برای بازدید از دیگر نقاط این کشور نیز صادر خواهد شد. هرچند تاریخ دقیق این سفرها هنوز مشخص نشده است، اما برنامه‌ریزی‌ها برای اعلام تاریخ تورهای زمستانی پس از دریافت مجوز بازدید از پیونگ یانگ و سایر مناطق گردشگری در حال انجام است.

شهر سامجیون که در نزدیکی مرز چین قرار دارد، به بلندترین قله شبه‌جزیره کره، کوه پکتو، بسیار نزدیک است. این کوه آتشفشانی، هم برای مردم کره شمالی و هم کره جنوبی، اهمیت تاریخی و اسطوره‌ای خاصی دارد و به عنوان مهد ملت کره شناخته می‌شود.

در سال ۲۰۱۸، در پی یک دوره کوتاه بهبود روابط میان دو کره، مون جائه‌این، رئیس‌جمهور وقت کره جنوبی، طی سفری به کره شمالی به همراه همسرش از کوه پکتو دیدن کرد و در کنار کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، به کوهنوردی پرداخت؛ این لحظه تاریخی، نمادی از امید به وحدت مجدد شبه‌جزیره کره بود.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS